neděle 23. července 2017

Myslel som na víťazstvo, smútil Hamilton po prvom odstúpenie v sezóne

Že bol v kvalifikácii aj v závode jasne najrýchlejší Sebastian Vettel? Že ani na výkonnosť vozidla Red Bull vytáhlého Austrálčana Daniela Ricciardo monopost Mercedes nestačil? Nič z toho nemohlo zastaviť Lewisa Hamiltona. Nezdolný bojovník myslí na víťazstvo vždy a všade.

"Po prvej výmene pneumatík som išiel na tvrdšie zmesi, zatiaľ čo všetci predo mnou mali nasadené mäkké pneumatiky. Dokázal som sa ich však bez problémov držať. Mal som pocit, že mám rýchlejšie auto, "vysvetľoval Hamilton, prečo si myslí, že by Veľkú cenu Singapuru formuly 1 vyhral.

Jazdci Mercedesu ako jediní prezuli na tvrdšie gumy ešte pred polovicou pretekov, v závere by potom mali výhodu šprinte na rýchlejších gumách.A Lewis Hamilton sa Vettel a, Ricciardi a Räikkönena, dokázal, narozdiel od Rosberga, pohodlne držať. V závere pritom Rosberg bol len tesne za Räikkönen. Pre Hamiltona to je jasná správa, že on by nebol len za Fínom. Bol by pred ním. A dokonca aj pred ďalšími dvoma jazdcami vpredu.

"Všetko mi hovorilo, že tento závod môžem vyhrať. Potom som ale náhle prišiel o výkon, "popisoval britský pretekár, ktorý v tom čase ešte viedol majstrovstvá sveta o 53 bodov.

Čo sa vlastne stalo? V 23. kole informoval Hamilton svoj tím do vysielačky, že stráca výkon. Akoby nebolo možné ísť na plný plyn. Začal sa prepadať, predbiehal ho jeden súper za druhým a vo 32. kole to definitívne vzdal. Tesne za polovicou pretekov zatočil do boxov, zastavil pri mechanikov a vypol motor.Do cieľa nedošiel prvýkrát od Veľkej ceny Belgicka 2014, teda viac ako po roku.

Prečo Mercedes stratil v Singapure výkonnostný náskok? Na vine je najmä pomalá a kľuk atá trať. V kombinácii s extrémnymi podmienkami na okruhu strácal stroj Mercedesu hneď niekoľko svojich výhod. To však neznamená, že za týždeň v japonskej Suzuke nebudú Hamilton s Rosbergom opäť dominovať.

"Verím, že budeme späť. Je neprípustné, aby sme mali nabudúce zase stratu. Výkonnostné náskok našich súperov nebol veľký, maximálne pol sekundy a my zistíme, prečo tomu tak bolo, "dodal napriek porážke zdravo sebavedomý Lewis Hamilton.


Žádné komentáře:

Okomentovat